خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/25 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کوچکی نژاد:

تلف شدن چند پرنده مهاجر در اطراف دریاچه چیتگر/ احتمال ابتلای شهروندان به آنفولانزای پرندگان

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس نسبت به تلف شدن چند پرنده مهاجر در اطراف دریاچه چیتگر و احتمال ابتلای شهروندان تهرانی به آنفولانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به  اینکه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به سرعت در کشور در حال پیشروی و گسترش است، گفت: عامل این بیماری، ویروس بوده و کوچ پرندگان مهاجر، مهمترین عامل اشاعه این بیماری محسوب می شود بنابراین این بیماری به سرعت در کشور در حال گسترش است و بر اساس اظهارات مسئولان اداره محیط زیست تهران لاشه سه پرنده مبتلا به این ویروس در اطراف دریاچه چیتگر مشاهده شده است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احتمال انتقال ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان به شهروندان تهرانی وجود دارد، گفت: شهروندان باید اصول و نکات ایمنی را رعایت کرده و با پرندگان وحشی و مهاجر تماسی نداشته باشند.



وی شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان را خطری جدی برای انسان، حیات وحش و پرندگان دانست و گفت: نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت و دامپزشکی بلکه تمامی دستگاه ها باید برای مقابله با این بیماری بسیج شده و با تشدید نظارت، اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان اتخاذ نمایند زیرا این بیماری خطری جدی برای حیات وحش، انسان و پرندگان به شمار می رود.



نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مردم باید نکات و اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان رعایت کنند، تصریح کرد: متاسفانه سرعت بالای انتشار این بیماری در میان طیور تلفات و خسارت جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.



نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، گفت: مرغداری های صنعتی و سنتی باید مسائل بهداشتی را برای مقابله با این بیماری را به صورت جدی رعایت کنند./



پایان پیام



خبرنگار: حمیدرضا خدامی

  • کد خبر : 232086
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار